Основні причини підвищення вартості житлово-комунальних послуг на сучасному етапі

Питання перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги є досить непростим, оскільки по своїй суті є як економічним, так і соціально спрямованим.

Процес підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги непокоїть інтереси не лише пересічних громадян, а кожне підприємство галузі.

За сьогоднішніх умов господарювання основними причинами перегляду тарифів є:

1) особливості структури витрат комунальних підприємств, їх надзвичайна залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. (Основними складовими тарифів на послуги з теплопостачання є енергоносії (газ, електроенергія) (до 60%), заробітна плата (до 20%); тарифів на послуги водопостачання – електроенергія (30%), заробітна плата (35%). Вартість цих складових тарифів постійно зростає із незалежних від підприємств причин.

2) тривале стримування зростання тарифів у минулому.

Тарифи на певні житлово-комунальні послуги підвищувались «символічно» або не переглядалися протягом тривалого періоду,  хоча для цього були всі об’єктивні підстави. В результаті, тарифи на житлово-комунальні не покривали фактичної собівартості послуг.

Таким чином, дефіцит бюджетних коштів для відшкодування різниці між економічно обґрунтованими витратами та чинними тарифами спричинили значне погіршення фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства і, як наслідок, якості послуг, що надаються населенню.

Найбільші збитки отримали підприємства комунальної теплоенергетики та водопровідно-каналізаційного господарства.

3) фінансовий чинник.

Запустити економіку без дешевих кредитних ресурсів в теперішніх умовах неможливо. Найдешевші у світі кредити сьогодні дають дві організації: Світовий Банк і Міжнародний Валютний Фонд. Згода цих двох потужних організацій є дуже важливою, адже їх співпраця з Україною є позитивним сигналом для інших потенційних інвесторів. Однією з вимог МВФ при наданні кредиту була реформа енергетичного сектора. Адже третину свого бюджету Україна витрачає на енергетичні дотації. Потрібно  звільнити бюджет від такого потужного тягаря, як підтримка збиткового НАК «Нафтогаз України». Такого собі не дозволяють навіть країни, які на 100% забезпечують себе енергетичними ресурсами.

Тому, виходячи з цих умов, а також враховуючи підвищення тарифів на енергоносії, зростання цін на матеріально-технічні ресурси, зміну рівня мінімальної заробітної плати, здорожчення робіт субпідрядних організацій, перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги та приведення їх до економічно обґрунтованого рівня, є об’єктивною необхідністю.

При цьому необхідно враховувати, що згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги» одним із основних принципів на якому базується державне регулювання цін/тарифів є принцип відповідності рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Окремо повідомляємо, що в умовах перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги Урядом передбачено ряд заходів, які спрямовані на посилення соціального захисту населення. 

Головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення залишається Програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг.

Також, постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998  № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних  послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії», якими встановлено відсоток плати домогосподарств за житлово-комунальні послуги у прямій залежності від розміру середньомісячного сукупного доходу на одну особу. Для більшості сімей відсоток плати буде зменшено. Чимало малозабезпечених сімей, які раніше не мали права на субсидію, тепер зможуть її отримати.

Крім того, населення України має можливість скористатись новою державною соціальною програмою.

Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, у яких  середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім'ї, що визначається, як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім'ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення (діти віком до 6 років - 1032 гривні; діти віком від 6 до 18 років - 1286 гривень; працездатні особи - 1218 гривень; особи, які втратили працездатність, - 949 гривень). До складу сім’ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).

У разі, коли будь-хто з працездатних членів сім’ї надає інформацію про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, до розрахунку приймається дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Попереду теплий період року, прохання направити усі зусилля в енергозаощадження Ваших помешкань: встановлювати енергозберігаючі вікна та двері, твердопаливні котли, led-лампи освітлення, лічильники води, тепла, газу.  Досягнення європейських норм енергоємності життя – це шлях у краще майбутнє.

Panorams

Оголошення

  • До уваги керівників видавництв, видавничих організацій, громадських організацій, творчих спілок +

    Державним комітетом телебачення і радіомовлення України оголошено прийом заявок для участі в конкурсі на здобуття щорічної премії Президента України «Українська Детальніше
  • Буде проведено семінари для представників громадських об’єднань споживачів та суб’єктів господарювання +

    У червні-вересні 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області буде проведено семінари для представників громадських об’єднань споживачів та суб’єктів Детальніше
  • ЗДІЙСНЮЄМО ФОРМУВАННЯ БАЗИ ДАНИХ ДІТЕЙ РАЙОНУ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ +

    Сектор у справах молоді та спорту райдержадміністрації визначено структурним підрозділом райдержадміністрації, відповідальним за організацію літнього відпочинку та оздоровлення дітей. Організація Детальніше
  • «Пряма телефонна лінія» з експертами Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України +

    Щомісячно кожної останньої п’ятниці з 10:00 до 14:00 за телефоном 050 447 57 88 працюватиме «Пряма телефонна лінія» з експертами Детальніше
  • 1

Вітання

propozycii

23022017042

Президент України

uryad portal

Урядова гаряча лінія

bezviz

verhovna rada

Центральна виборча комісія

Національне агенство України з питань державної служби

Верховний суд України

«Академія державного управління»

Derjava

rzum

banner

Національний конкурс бізнес-рішень для сталого розвитку серед малого та середнього бізнесу

Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної опереції

 Антикорупційний портал

Migrants UA RU 720x90

 bpd1

 dfsmsu

oblsapka2

OIzCZ

DiiNS

TiP

ВЕБ-ПОРТАЛ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ І МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Програма державної підтримки населення, ОСББ та ЖБК до впровадження енергоефективних заходів

Офіційний сайт Косівської районної ради

Just

ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області

Сайт Косівської центральної районної лікарні

Івано-франківський обласний центр зайнятості

egovinfua 71x180

Офіційний сайт редакції газети Гуцульський край

Освітянський вісник (Інформаційно-методичний бюлетень РМК та відділу освіти Косівської РДА і Гуцульської освітянської ради)

Косів, Гуцульщина та Карпати

Веб-портал Косівщини - Косів, Косівщина, Гуцульщина та Карпати

Косівська райдержадміністрація
у соціальних мережах
Сторінка Косівської РДА в мережі Фейсбук (Facebook) Сторінка Косівської РДА в мережі Твіттер (Twitter)