Зміни до кримінального законодавства, спрямовані на посилення боротьби з корупційними правопорушеннями

4 червня 2014 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв’язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України» від 13.05.2014 №1261-VII, яким до Законів України «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про звернення громадян», Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших нормативно-правових актів внесені зміни, спрямовані на посилення боротьби з корупційними правопорушеннями.

Кримінальний кодекс України доповнений статею 96-1, яка передбачає спеціальну конфіскацію майна як один із заходів, спрямованих на посилення боротьби з корупцією.
Cпеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у ви¬падках, визначених ККУ, за умови вчинення злочину, передбаченого статтею 354 (підкуп працівника підприємства, установи чи організації) та статтями 364 (зловживання владою або службовим становищем), 364-1 (зловживання повно¬важеннями службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми), 365-2 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги), 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою), 368-2 (незаконне збагачення), 368-3 (підкуп службової особи юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми), 368-4 (підкуп особи, яка надає публічні послуги), 369 (пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі), 369-2 (зловживання впливом) розділу XVII Особливої частини Кримінального Кодексу, або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого зазначеними статями.
Слід зазначити, що спеціальна конфіскація застосовується і в разі, коли особа не підлягає кримінальній відповідальності у зв’язку з недосягненням віку, з якого може наставати кримінальна відповідальність, або неосудністю, або звільняється від кримінальної відповідальності чи покарання з підстав, передбачених цим Кодексом, крім звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку із закін¬ченням строків давності.
Гроші, цінності та інше майно, зазначені в цій статті, передані особою, яка вчинила злочин або суспільно небезпечне діяння, що містить ознаки злочину, передбаченого цим Кодексом, іншій фізичній або юридичній особі, підлягають спеціальній конфіскації, якщо особа, яка прийняла майно, знала або повинна була знати, що таке майно одержане внаслідок вчинення злочину, передбаченого статтею 354 та статтями 364, 364-1, 365-2, 368-369-2 розділу XVII Особливої частини Кримінального кодексу, або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого зазначеними статтями.
Спеціальна конфіскація не застосовується до грошей, цінностей та іншого майна, які, згідно із законом, підлягають поверненню власнику (законному во¬лодільцю) або призначені для відшкодування шкоди, завданої злочином.
Варто зауважити, що спеціальна конфіскація при наявності до того підстав може застосовуватися за вчинення певних злочинів разом зі звичайною конфіскацією майна, яка застосовується при притягненні до кримінальної відповідальності за вчинення корисних злочинів. Так, наприклад, санкцією частини другої ст. 369 КК України за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі передбачена кри¬мінальна відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від 3-х до 6-ти років зі штрафом від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, із конфіскацією майна або без такої та зі спеціальною конфіскацією.

Начальник Косівського
районного управління юстиції
Р.І. Філіпович

gartellin

Sluh

radarr

Біоетика

Ласкаво просимо на Косівщину

Panorams