Сьогодні у рубриці #нацсоцслужбапояснює розповідаємо про оформлення свідоцтва про народження дитини за кордоном.
Головне, що необхідно знати:
державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України. Таким чином реєстрація народження дитини проводиться консулом з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові;
реєстрація, видача свідоцтва про реєстрацію акту цивільного стану та видача свідоцтва про народження дитини проводиться без стягнення консульського збору;
Документи, що необхідно надати:
документ медичного закладу про народження дитини;
паспортні документи, що посвідчують особи батьків;
документ, який є підставою внесення відомостей про батька.
Відмовити у реєстрації народження дитини можуть в тому випадку, якщо в консульській установі відсутній доступ до Державного реєстру актів цивільного стану. В такому випадку заява про державну реєстрацію акту цивільного стану подається, а актовий запис складається в паперовій формі без використання програмних засобів з подальшим обов’язковим внесенням відомостей цього актованого запису до Державного реєстру актів цивільного стану громадян протягом п’яти робочих днів з дня відновлення такого доступу. З 2023 року Дипломатичним установам України надано право на проведення держреєстрації актів цивільного стану, вносити зміни до них, поновлювати й анулювати їх, зокрема, й свідоцтва про народження.
Якщо все ж таки у консульстві було відмовлено у державній реєстрації народження дитини, у зв'язку з відсутністю документів закладу охорони здоров'я, особа може звернутися до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.
Більше інформації читайте за посиланням: https://nssu.gov.ua/.../alhorytm-oformlennia-svidotstva...