Як захистити себе від телефонного шахрайства
Телефонне платіжне шахрайство є одним з найпоширеніших видів шахрайства, яке може стати причиною втрати грошей та конфіденційних даних.
У межах нашої інформаційної кампанії #ШахрайГудбай ділимося, як захиститися себе від телефонного шахрайства.
Шахраї можуть телефонувати від імені працівників банків, мобільних операторів державних установ, щоб ошукати громадян. Телефонне шахрайство може приймати різні форми: від простих спроб виманити платіжні дані до складніших методів отримання конфіденційної інформації.
Сценаріїв телефонного шахрайства безліч. Наприклад, шахрай телефонує і представляється працівником служби безпеки банку, просить установити програму віддаленого доступу для посилення заходів безпеки. Якщо громадянин виконує вказівки, шахрай отримує віддалено доступ до його онлайн-банкінгу та від імені громадянина перераховує кошти на інший рахунок.
Щоб не потрапити до пастки телефонних шахраїв завжди припиняйте розмову, якщо:
- запитують пін-код або тризначний номер на звороті картки, паролі до інтернет-банкінгу, коди банків та мобільних операторів;
- переконують зняти ліміти з картки або здійснити переказ коштів на свою користь;
- просять встановити на телефон або ноутбук програму віддаленого доступу.
Як діяти?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що Ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.
Якщо ви випадково повідомили шахраю реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.
Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, який зазначено на звороті картки.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.
Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.