З 11 липня забороняється реклама тютюнових виробів та електронних пристроїв
З 11 липня набувають чинності норми Закону № 1978, якими внесено чимало змін до антитютюнового законодавства, а саме:
- заборона реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
- встановлення штрафів за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а у разі порушення повторного терміну – 10 200 грн.;
- заборона продажу ароматизованих сигарет;
- введення відповідальності щодо заборони куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних сигарок.
Нагадуємо, що з квітня 2023 року відновлено контроль за дотриманням антитютюнового законодавства.
Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є:
- самостійне звернення суб’єкта господарювання;
- звернення фізичної особи;
- доручення прем'єр-міністра України.
Додатково.
Норми антитюнового законодавства обґрунтовуються на Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном та Директиві 2014/40/ЄС, які передбачають обмеження на застосування в тютюновій індустрії маркетингових технологій, спрямованих на підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди.
Інфографіки розроблені громадською організацією "Життя" за участю Держпродспоживслужби та Центру громадського здоров'я.