Косівська районна державна адміністрація
Івано-Франківська область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Ментальне здоров’я школяра

Дата: 09.10.2024 14:08
Кількість переглядів: 148

Фото без опису
Ментальне здоров’я дитини – це стан емоційного та душевного благополуччя, який дозволяє справлятися зі стресом, реалізовувати здібності, навчатися, повноцінно розвиватися. Це не означає, що дитина 24/7 щаслива і перебуває в гарному настрої. Це відчуття спокою, щастя та рівноваги. Воно залежить від різних чинників: економічних, екологічних, соціальних. До цих чинників найбільш уразливі діти молодшого шкільного віку. Вони ще дуже близькі з родиною. Тому, якщо батьки підтримують дитину, приділяють їй увагу, в неї не буде проблем з самооцінкою, мотивацією, тривожністю.

Якщо школяр отримує двійку в школі – він засмучується, відчуває свою провину і сумує. Однак їй вдається впоратися з негативними емоціями, пережити їх і йти далі. Дитина здатна проаналізувати те, що сталося, зробити відповідні висновки та коригувати поведінку в майбутньому.

Ознаками ментального здоров’я є й те, наскільки швидко дітям вдається адаптуватися до змін у житті. Це і зміна життєвих обставин, і збільшення шкільних навантажень.

Батькам, і вчителям важливо вчасно помітити момент, коли в учня починаються проблеми з ментальним здоров’ям. Як же визначити здоровий ментально учень чи ні?

Про можливі проблеми можуть свідчити наступні відхилення в поведінці школяра:

- зниження інтересу до навчання;

- втрата мотивації (учень був бадьорий і веселий, йому подобалося навчання і він з радістю займався, але раптово почав скаржитися на занепад сил);

- пригнічений або агресивний стан (невдоволення собою, тривожність, агресія);

- швидкі зміни в поведінці (зриви, істерики, роздратування вказують на те, що підліток не справляється зі своїми емоціями);

- неадекватна реакція (дитина з роздратуванням реагує на спокійні прохання батьків і провокує їх на конфлікт).

 

На порушення в поведінці дитини важливо реагувати своєчасно, адже виявлення розладів психіки на ранніх стадіях допомагає успішно вилікувати їх. Звернення до психолога або психотерапевта зовсім не означає, що в дитини великі проблеми з психікою. Здебільшого допомога полягає в ігровій терапії, встановленні довірчого контакту і тісному спілкуванні з дитиною.

 

Корекція поведінки школяра відбувається, зокрема, через роботу з батьками, їхнє консультування та допомогу в пошуку підходу до своєї дитини.

 

Багато що залежить і від того, чи готові батьки витрачати час і свої ресурси на допомогу дітям у разі діагностування в них ментальних розладів.

 

Існують способи підтримки ментального здоров’я та покращення емоційного стану дитини:   

  • приділяти дитині достатню увагу, як в стінах рідного дому, так і стінах школи;
  • дотримуватись чіткого та сталого розпорядку дня;
  • турбуватися про гарний фізичний стан, дотримуватись збалансованого харчування;
  • забезпечувати безпечні та комфортні умови для отримання освіти;
  • захищати від фізичного та морального насилля;
  • дати дитині можливість виговоритися;
  • виявляти турботу та повагу до неї як до особистості;
  • сприяти всебічному розвитку дитини.

На постійній основі слід проводити тренінги про вміння керувати своїми емоціями та лекції про розвиток таких необхідних рис характеру, як толерантність і стресостійкість. Потрібно прагнути до того, щоб кожен учень почував себе в безпеці та відчував постійну турботу і увагу до своєї особистості.

Лікар з загальної гігієни Косівсько-Верховинського
міжрайонного відділу ДУ «Івано-Франківський ОЦКПХ МОЗ»
Володимир БОВИЧ 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора