Висновок з оцінки впливу на довкілля нового будівництва берегозакріплювальних, протиобвальних споруд правого берега р. Рибниця в с. Бабин Косівського району Івано-Франківської області
ВИСНОВОК
з оцінки впливу на довкілля
За результатами оцінки впливу на довкілля, здійсненої відповідно до статей 3, 6-7, 9 і 14* Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», планованої діяльності Косівської міської ради Косівського району Івано- Франківської області код ЄДРПОУ 04054228 щодо нового будівництва берегозакріплювальних, протиобвальних споруд правого берега р. Рибниця в с. Бабин Косівського району Івано-Франківської області встановлено, що процедура ОВД зазначеної діяльності розпочата 14.09.2023 шляхом оприлюднення в Єдиному реєстрі повідомлення про плановану діяльність (реєстраційний № 202391311071), 12.02.2025 в Єдиному реєстрі з ОВД оприлюднено оголошення про початок громадського обговорення звіту з ОВД та звіт з оцінки впливу на довкілля (реєстраційний № 7336
(202391311071)).
Повідомлення про плановану діяльність опубліковано у газеті «Рідна земля» від 15.09.2023 № 37 (1750), у газеті «Еко Прикарпаття»
від 15.09.2023 № 10 та розміщено на дошці оголошень Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області.
Крім того, повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля було розміщено на офіційному вебсайті Івано- Франківської обласної державної адміністрації у розділі «Оцінка впливу на довкілля» та в приміщенні управління екології та природних ресурсів Івано- Франківської обласної державної адміністрації.
Оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, відповідно до ч. З ст. 4 Закону було розміщено в трьох публічних місцях (зокрема, на дошках оголошень органів місцевого самоврядування, об’єктів соціально-культурного призначення, відділень поштового зв язку, на стаціонарно обладнаних зупинках маршрутних транспортних засобів, у місцях, визначених та обладнаних органами державної влади або органами місцевого самоврядування, та інших місцях масового перебування населення) на території, що може зазнати впливу від планованої діяльності та в приміщенні управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Крім того, з метою належного інформування громадськості управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації направило оголошення про початок громадського обговорення Звіту з ОВД для оприлюднення на офіційних вебсайтах до Косівської РДА та Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області.
Звіт з оцінки впливу на довкілля розміщено в приміщеннях Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (м. Косів, Майдан Незалежності, 11), управління екології та природних ресурсів Івано- Франківської обласної державної адміністрації (м. Івано-Франківськ, вул. Сахарова, 23 А).
Відповідно до пункту 22 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, громадські слухання, передбачені статтею 7 цього Закону, проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
Громадські слухання з обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності відбулися 12.03.2025 о 10:00 годині в режимі відеоконференції, за посиланням: http://meet.google.com/cqc-hbrh-xrb.
За результатами громадського обговорення повідомлення про плановану діяльність пропозиції і зауваження не надходили .
За результатами громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля пропозиції і зауваження надходили.
Основні характеристики та місце провадження планованої діяльності.
Планованою діяльністю передбачено будівництво
берегозакріплювапьних, протиобвальних споруд правого берега р. Рибниця в с. Бабин Косівського району Івано-Франківської області.
Передача земель водного фонду у власність чи тимчасове користування не передбачена. '
Найближча житлова забудова знаходиться у східному напрямку на відстані 49 м від планованого об’єкта.
У пункті 14 повідомлення про плановану діяльність замовником діяльності визначено, що рішенням про провадження планованої діяльності буде висновок з оцінки впливу на довкілля, що видається управлінням екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації, який в подальшому буде використаний для отримання інших документів дозвільного характеру, передбачених законодавством.
Планована діяльність спрямована на захист територій, що прилягають до річки від руйнування під час паводків та ерозії берегів. Регулювання русла забезпечить кращий контроль за напрямком течії води, підвищить пропускну здатність річки та зменшить ризики виникнення заторів, які можуть призводити до затоплення прилеглих територій. Зміцнення правого берега габіонною підпірною стінкою дозволить стабілізувати берегову лінію, запобігти подальшій ерозії та зсувам ґрунту, які можуть загрожувати інфраструктурі, житловим будівлям та сільськогосподарським угіддям. Використання габіонів забезпечує надійне зміцнення, водночас зберігаючи природний вигляд берегової зони та сприяючи її екологічній стабільності.
Передбачено регулювання русла річки та кріплення правого берега річки габіонною підпірною стінкою, з метою захисту прибережної території від підтоплення під час проходження паводків та повеней, стабілізації гідрологічного режиму ділянки планованої діяльності, покращення пропускної здатності русла, збереження самовідновлювальної здатності, покращення санітарного стану, захисту від руйнування паводковими водами споруд та будівель розташованих на прилеглих територіях.
Будівництво берегозакріплюючих споруд на р. Рибниця належить до позитивних екологічних, санітарно-епідеміологічних та соціальних аспектів реалізації планованої діяльності.
Для відведення води від правого берега та для зменшення динамічного напору паводкових вод на правий берег, передбачено влаштувати прокоп. Параметри прокопу прийняті: довжина - 126 м, ширина по дну — 10 м. заложення відкосів 1:2,5, поздовжний ухил - 0,008. Об’єм земляних робіт по влаштуванню прокопу - 4,953 тис м3. Частина грунту, одержаного від влаштування прокопу, використовується для спорудження грунтової перемички, решта ґрунту з прокопу розрівнюється на ділянці проектування.
Для направлення існуючого русла в прокоп проектом передбачено влаштування грунтової перемички довжиною 30 м. Об’єм перемички — 0,480 тис. м3 . Ширина перемички по верху - 5,0 м, висота - 2,0 м. Це дає змогу забезпечити виконання її функції.
Правий берег кріпиться габіонною підпірною стінкою на довжині 120 м. Висота габіонного кріплення становить 5,0 м. Основою габіонної підпірної стінки служить призма з великогабаритного каменю, поверх якої влаштовується хмизова вистилка, товщиною 0,30 м та шириною 6,5 м.
Ширина першого ярусу підпірної стінки 6,0 м, другого 5,0 м, третього та четвертого ярусу 4,0 м, всіх інших ярусів - 3,0 м. Кріплення влаштовується із габіонів розміром 3,0x1,0x0,5м.
Навантаження на гідротехнічну споруду під час всього терміну її експлуатації не призведе до руйнування її в цілому чи окремих її частин і деформації, більшої за ту, що допускається будівельними нормами.
Габіонні ящики виготовляються із оцинкованого дроту товщиною 4 мм. Після встановлення габіонних ящиків вони заповнюються каменем. Заповнений ящик закривається кришкою, яку слід скрутити дротом по ребрах з каркасом. Нижня і верхня сітки ящика стягуються між собою скрутками із дроту діаметром 4 мм. Ящики з'єднуються між собою скрутками з дроту діаметром 4 мм по всіх ребрах ящиків, які стягуються.
Відповідно до Звіту використання армованих габіонних конструкцій є більш економічним і надійним засобом через низку причин, найважливішими з яких є: великий опір динамічним і статичним навантаженям, міцність армуючих елементів і граней, корозійна стійкість до впливу води та атмосферних явищ, проникність і пористість конструкції, що забезпечує дренування зворотної засипки і виключає додаткові витрати на влаштування дренажу, гнучкість, яка дає можливість габіонній структурі заповнювати невеликі деформації в ґрунті без руйнування споруд, простота будівництва і мінімальні обсяги робіт, пов'язаних з підготовкою основи (потрібно просто вирівнювати поверхню), низькі експлуатаційні витрати, завдяки ручному укладанню каменю досягається високі декоративні властивості, середня складність монтажу, висока стійкість до біологічного старіння і хвильового навантаження, відносно висока стійкість до льодового навантаження.
Для кріплення берега повинен застосовуватись камінь з граничною міцністю на стиск не менше 30 МПа (М-300) та морозостійкістю Р50.
Для потреб будівництва передбачено використовувати бутовий (об’ємна вага 1,8 т/м3) та великогабаритний (об’ємна вага 2,0 т/м3) камінь з кар’єру в с. Пасічна. Дальність транспортування каменю - 88 км.
Загальний термін проведення будівельних робіт становитиме 4 місяць.
Управління екології та природних ресурсів _______________________ Івано-Франківської обласної державної адміністрації______________________________________
(уповноважений орган)
враховуючи дані, наведені у Звіті з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності щодо оцінки ймовірних впливів на довкілля при проведенні підготовчих та будівельних робіт планованої діяльності, а саме:
- вплив на атмосферне повітря.
При провадженні планованої діяльності вплив на атмосферне повітря здійснюється за рахунок роботи двигунів внутрішнього згорання техніки, механізмів.
В результаті планованої діяльності в атмосферне повітря за період проведення робіт будуть викидатися наступні забруднюючі речовини: оксид та діоксид вуглецю, оксид та діоксид азоту, діоксид сірки, бенз(а)пірен, метан, неметанові леткі органічні сполуки, аміак, речовини, у вигляді твердих суспендованих частинок, недиференційованих за складом.
Загальний обсяг викидів в атмосферне повітря під час проведення підготовчих та будівельних робіт складатиме 16,496587 т/рік, в тому числі парникових газів - 15,96604 т/рік.
За результатами розрахунку розсіювання, що наведені у Звіті, концентрація забруднюючих речовин в атмосферному повітрі під час проведення будівельних робіт не перевищуватиме встановлені гранично
допустимі нормативи.
Вплив на атмосферне повітря є локальним, нетривалим в межах встановлених норм та оцінюється як допустимий.
- управління відходами.
При здійсненні планованої діяльності передбачається утворення таких видів відходів: змішані побутові відходи (20 03 01), Абсорбенти,
фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше не зазначені), обтиральне ганчір'я та захисний одяг, забруднені небезпечними речовинами (15 02 02*), змішані відходи будівництва і знесення будівель інші, ніж зазначені в 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03 (17 09 04).
Під час роботи будівельних бригад утворюватимуться господарсько- побутові відходи, які будуть збиратися в спеціальні металеві контейнери, що встановлюються на відкритому майданчику з водонепроникною основою. Відходи комунальні (міські) змішані, у т. ч. сміття з урн (0,5472 т/рік), передаватимуться на полігон твердих побутових відходів відповідно до
укладеного договору.
Матеріали обтиральні зіпсовані, відпрацьовані чи забруднені передбачається складувати у закриту водонепроникну ємність із закритою кришкою з якої, по мірі накопичення, передаватимуться спеціалізованій організації згідно з укладеним договором.
Змішані відходи будівництва і знесення будівель, по мірі накопичення (100% по факту утворення), будуть вивозитися згідно з укладеним договором.
Всі відходи будуть сортуватись та вивозитись відповідно до укладених договорів для подальшого призначення (переробка, утилізація,
знешкодження та ін.).
На території об’єкту місця тимчасового зберігання відходів облаштовуватимуться та утримуватимуться відповідно до умов діючих санітарно-гігієнічних норм і правил.
Вплив об’єкту в частині управління відходами оцінюється як
екологічно допустимий.
- вплив на водне середовище.
Питні та господарсько-побутові потреби працівників забезпечуються привозною водою. Забір води з поверхневих чи підземних водних джерел не передбачається.
Водовідведення господарсько-побутових стічних вод передбачається здійснювати у спеціалізовані санітарні приміщення (біотуалети), з яких, по мірі накопичення, господарсько-побутові стоки будуть вивозитись згідно з
укладеним договором. Скиди стічних вод у процесі будівництва та експлуатації споруджених об’єктів не здійснюватимуться, тому склад води в річці суттєвих змін не зазнає.
Вплив планованої діяльності тимчасовий, можливе скаламучення води, яке в результаті розбавлення природним стоком переноситиметься нижче за течією, а після завершення будівельних робіт якість води відновиться до природного стану.
Роботи планується проводити в міжпаводковий період, що мінімізує вплив планованої діяльності на якість води в річці. Планована діяльність не передбачає організоване чи неорганізоване скидання стічних вод у водний об’єкт.
У період експлуатації передбачається покращення екологічного стану водного об’єкту. Берегозакріплювальні споруди не є джерелом забруднення водних ресурсів. Під час експлуатації потреба у воді відсутня. Забруднення водного середовища не передбачається.
Враховуючи те, що негативні зміни властивостей води є тимчасовими, локальними та не викликатимуть незворотні зміни в екосистемі водойми, вплив на водне середовище можна вважати допустимим.
- вплив на ґрунти та геологічне середовище.
При виконанні комплексу планованих робіт відсутні фактори хімічного, біологічного та радіоактивного забруднення ґрунту.
В процесі виконання підготовчих і будівельних робіт вплив на ґрунти здійснюватиметься при виконанні земляних робіт з виїмки ґрунту, при пересуванні будівельної техніки та при розміщенні місць складування будівельних матеріалів, проте результатом проведення планованої діяльності є позитивний вплив на геологічне середовище, оскільки припиниться подальший розмив та руйнування правого берега р. Рибниця.
Загальний об’єм земляних робіт складає 7,238 тис. м3. Вийнятий грунт використовується для спорудження грунтової перемички, засипки понижень і пазух підпірних стінок та розрівнюється на ділянці проектування.
Після проведення планованих робіт ділянка, де провадилась планована діяльність буде прибрана, місця стоянки машин та механізмів, а також інші ділянки, де були допущені порушення ґрунтового покриву в процесі реалізації, будуть приведені до природного стану.
Зігідно інформації наведеної в Звіті, планована діяльність не викликатиме змін основних елементів геологічної структурно-тектонічної будови, а також виключає виникнення ендогенних і екзогенних явищ штучного чи техногенного походження.
В період експлуатації вплив не передбачається. Реалізація діяльності передбачена з максимально можливим збереженням існуючого природного ландшафту.
Вплив можна вважати короткостроковим та допустимим.
- шумове, вібраційне, світлове, теплове та радіаційне забруднення.
Джерелами шуму та вібрації при провадженні планованої діяльності є робота будівельних машин, механізмів та устаткування.
Шумове забруднення від робочої техніки має тимчасовий, локальний характер та не перевищує допустимого звукового рівня для житлової забудови. Згідно з розрахунком, еквівалентний рівень шуму на межі житлової забудови складає 39,23 дБА, що не перевищує нормативні значення та гігієнічні нормативи в денний час.
Враховуючи те, що плановані роботи передбачається виконувати лише у денний період доби, шумове навантаження є короткочасним та допустимим.
Використання будівельної техніки з високим рівнем вібрації не передбачається. На межі найближчої житлової забудови рівень вібрації визначається як «відсутній».
Використання установок, обладнання та матеріалів, що виділяють у навколишнє природне середовище світлове, теплове, електромагнітне, радіаційне забруднення, а також випромінювання протягом та після проведення планованої діяльності не передбачається.
- вплив на рослинний та тваринний світ, об’єкти ПЗФ.
Незначний негативний вплив на поверхневий рослинний покрив буде
здійснено в результаті руху будівельної техніки.
Здійснення планованих робіт впливатиме на стан іхтіофауни, проте цей вплив буде короткостроковим, екосистема з часом відновиться.
Будівельні роботи плануються проводити в позанерестовий період.
Проведення планованих робіт є необхідним заходом для покращення екологічного стану даної ділянки.
Відповідно до інформації наведеної в Звіті, підготовчі та будівельно- монтажні роботи здійснюватимуться із дотриманням вимог природоохоронного законодавства.
З метою запобігання впливу на стан фауни, в нерестовий період жодні роботи проводитись не будуть.
Згідно інформації наведеної у Звіті, планована діяльність передбачає: покращення технічного стану та благоустрою водойми, акумуляції поверхневого стоку з малопродуктивних джерел, гідрологічного режиму та санітарного стану.
Територія планованої діяльності знаходиться в межах об’єкту природно-заповідного фонду - гідрологічний заказник місцевого значення «Ріка Рибниця» та об’єкту Смарагдової мережі - НШвиНЬсБупа (иАОООООЗЗ), у зв’язку з чим у висновку встановлені екологічні умови провадження планованої діяльності.
- вплив на соціальне середовище і здоров'я населення.
Реалізація планованої діяльності шляхом регулювання русла річки та
кріплення правого берега річки габіонною підпірною стінкою, забезпечить захист житлових та нежитлових будівель, присадибних ділянок населеного пункту та автодороги місцевого значення від підтоплення.
Розрахований соціальний ризик становить 0,268 * 10"6 чол/рік та є прийнятним для населення прилеглих територій.
Планована діяльність не призведе до негативної дії на стан здоров’я, захворюваність, умови життєдіяльності людей та в цілому на навколишнє соціальне середовище,
(врахування звіту з оцінки впливу на довкілля) а також з урахуванням усієї інформації та зауважень і пропозицій протягом строку громадського обговорення (звіт про громадське обговорення разом з таблицею повного, часткового врахування або обґрунтованого відхилення зауважень і пропозицій є невід’ємною частиною цього висновку),
вважає допустимим/недопустимим провадження планованої діяльності з __________ огляду на нижченаведене.____________
(обґрунтовується допустимість провадження планованої діяльності/обґрунтовується її
недопустимість)
Виходячи з даних, наведених у Звіті з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, будівництво берегозакріплювальних, протиобвальних споруд правого берега р. Рибниця в с. Бабин Косівського району Івано- Франківської області, буде нести тимчасовий вплив на довкілля лише в період виконання підготовчих та будівельних робіт, а період експлуатації не передбачає негативних джерел впливу на навколишнє середовище.
Екологічні умови провадження планованої діяльності:
- Для планованої діяльності встановлюються такі умови
••• • • використання території та природних ресурсів під час виконання
підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності, а саме:
-
- роботи проводити в межах визначеної території відповідно до вимог Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та Положення про гідрологічний заказник місцевого значення «Ріка Рибниця»;
- максимально зберігати існуючий рельєф відповідно до природних ухилів;
- дотримуватись вимог Водного кодексу України, зокрема ст. 80, 94;
- діяльність здійснювати з дотриманням вимог ДБН В.2.4-3:2010 "Гідротехнічні споруди. Основні положення";
- забезпечити проведення робіт кваліфікованими будівельно- монтажними організаціями з дотриманням заходів техніки безпеки та охорони навколишнього природного середовища;
- передбачити використання сучасного справного технологічного обладнання;
- заправку, мийку, техобслуговування та ремонт транспортних та вантажопідйомних механізмів проводити у спеціально передбачених та організованих місцях з метою запобігання забрудненню довкілля;
- забезпечити дотримання допустимих нормативних рівнів вібрації при роботі обладнання та механізмів;
- не допускати застосовування будівельних матеріалів, що забруднюють навколишнє середовище;
- вибирати способи виконання робіт, що виключають потрапляння у воду забруднюючих предметів і речовин;
- не допускати складування і зберігання забруднюючих матеріалів у межах водоохоронної зони;
- ділянку, відведену у тимчасове користування для складування,
зберігання матеріалів або розміщення техніки на будівельному майданчику та ін., розташовувати за межами прибережної захисної смуги річки, об єктів природно-заповідного фонду та території Смарагдової мережі;
-
- організувати спеціально відведені та відповідно обладнані місця для тимчасового зберігання кожного окремого виду відходів згідно з їх характеристикою небезпеки та відповідно до вимог діючих санітарно- гігієнічних норм і правил, за межами прибережної захисної смуги річки та
території Смарагдової мережі;
-
- передавати відходи для подальшого управління спеціалізованим підприємствам в установленому законодавством порядку;
- встановити мобільні санітарно-технічні прилади із герметичними ємностями для збору рідких відходів (біотуалети) з розрахунку на чисельність осіб, залучених до виконання робіт;
- не допускати забруднення території паливно-мастильними
матеріалами;
-
- роботи здійснювати в позанерестовий період;
- забезпечити виконання технічних рішень і заходів з метою недопущення забруднення ґрунтового покриву та водного середовища,
- вживати заходів щодо запобігання порушенню стійкості прибережних схилів (берегообвали, ерозійні та зсувні процеси, осідання), утворення перетинів водних потоків, затоплення та підтоплення
прибережних територій;
-
- вживати заходів щодо недопущення зосередження будь-яких забруднюючих речовин, сміття, деревини тощо;
1.21 виїмку ґрунту здійснювати лише за наявності відповідних,
узгоджених у встановленому порядку, проектів;
- не допускати вивіз розробленого ґрунту за межі території
планованої діяльності;
- провадження планованої діяльності здійснювати за умови наявності усіх документів дозвільного характеру, які відповідно до вимог чинного законодавства регулюють таку діяльність;
- здійснювати перенесення шару ґрунту у місця, визначені органом
місцевого самоврядування; _
- не допускати видобування і вивіз за територію об’єкту корисних
копалин (піску, гравію, гальки); _ _
- не допускати незаконного вилучення або зміни цільового призначення земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення; _ _
- передбачити технічні рішення, які забезпечать оптимізацію екологічної взаємодії гідротехнічних споруд і природного комплексу та запобігатимуть неприпустимим наслідкам цієї взаємодії;
- передбачити заходи щодо підготовки ложа водоймищ, недопущення погіршення якості води, ліквідації можливих джерел забруднення водного середовища, небезпечних для людини, тваринного та рослинного світу та забезпечити виконання цих заходів,
- розробити біотехнічні заходи щодо збереження видів рослин, риб, тварин, птахів на ділянках безпосереднього впливу основних гідротехнічних споруд під час будівельних робіт та експлуатації і забезпечити виконання цих заходів;
- до початку проведення планованих робіт здійснити дослідження впливу на гідродинаміку, гідрологічний режим річки, за потреби передбачити план заходів та забезпечити його виконання;
- до початку проведення планованих робіт здійснити розрахунки та моделювання «шлейфу мутності», оцінити ризики впливу на компоненти довкілля, передбачити заходи запобігання впливу на них та забезпечити виконання цих заходів;
- до початку виконання планованих робіт, повторно здійснити дослідження, щодо наявності на території планованої діяльності видів флори та фауни Резолюції 6 Бернської конвенції, оселищ Резолюції 4 Бернської конвенції, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів рослин, а у разі виявлення розробити план заходів щодо їх збереження та забезпечити його виконання;
- до початку виконання планованих робіт, повторно здійснити обстеження та облік видів рослин та тварин (в т.ч іхтіофауни), занесених до Червоної книги України, Зеленої книги України та до офіційних списків видів, що підлягають особливій охороні на території Івано-Франківської області, які постійно чи тимчасово мешкають на території провадження планованої діяльності, а у разі виявлення розробити план заходів стосовно збереження і охорони рослин, тварин та природних середовищ їх існування із залученням галузевих фахівців та забезпечити його виконання;
- під час здійснення досліджень оцінити вплив планованої діяльності на об’єкти природно-заповідного фонду, зокрема на регіональний ландшафтний парк місцевого значення «Гуцульщина» та національний природний парк «Гуцульщина»;
- вживати заходів з метою мінімізації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, в тому числі проводити регулювання паливної апаратури ДВЗ;
- знесення зелених насаджень здійснювати відповідно до вимог чинного законодавства України на підставі документів, які посвідчують право на проведення таких робіт;
- спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду здійснювати відповідно до вимог статті 9і Закону України «І [ро природно-заповідний фонд України»;
- здійснювати заходи боротьби з шумом та іншими негативними фізичними впливами;
- роботи проводити у денний час;
- провадження планованої діяльності здійснювати з урахуванням об’єкту Смарагдової мережі Ниїзиїзйсіїупа (ГІАОООООЗЗ) у відповідності до заборон та обмежень, встановлених для об’єктів та територій Смарагдової мережі;
- забезпечити збереження у довгостроковій перспективі природних оселищ та видів природної фауни і флори, що підлягають особливій охороні в Європі та вказані у стандартній формі даних запропонованої громадськістю території Смарагдової мережі НЩзиІзЬсІїупа (иАОООООЗЗ);
- максимально зберігати рослинність на території планованої діяльності;
- плановану діяльність здійснювати відповідно до Закону України «Про екологічну мережу України»;
- територію, відведену у тимчасове користування для проведення будівельних робіт, складування, зберігання матеріалів або розміщення техніки на будівельному майданчику, після закінчення будівництва слід привести до придатного для використання стану;
- споруди підтримувати у справному стані, здійснювати належне їх обслуговування, своєчасне виявлення і усунення пошкоджень;
- на період проведення підготовчих та будівельних робіт призначити відповідальних осіб у сфері дотримання вимог природоохоронного законодавства;
- дотримуватись інших природоохоронних заходів, передбачених чинним законодавством.
- Для планованої діяльності встановлюються такі умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків, а саме:
- припинити будь-які роботи при виникненні нештатних ситуацій (поломка, аварії, тощо) до приведення технологічного процесу до нормальних умов;
- забезпечити наявність чіткого регламенту та необхідної кількості засобів на випадок виникнення необхідності оперативної ліквідації, у повному обсязі, з метою мінімізації можливого негативного впливу на навколишнє природне середовище, будь-якої аварійної ситуації;
- дотримуватись вимог Закону України «Про охорону праці», положень щодо безпеки праці;
- забезпечити дотримання вимог пожежної безпеки при будівництві та експлуатації об’єкту;
- будівельні роботи та експлуатацію об’єкту здійснювати у відповідності з проектною документацією, виробничими інструкціями, інструкціями з техніки безпеки, протипожежної та екологічної безпеки.
- Для планованої діяльності встановлюються такі умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності," а саме:
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля планованої діяльності відсутні.
- На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із здійснення таких компенсаційних заходів**:
- забезпечити сплату компенсаційних платежів.
- На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження впливу планованої діяльності на довкілля**, а саме:
- забезпечити виконання технічних рішень і заходів з метою недопущення забруднення (в т. ч. шумового) довкілля;
- забезпечити дотримання допустимих нормативів ГДК у атмосферному повітрі;
- забезпечити дотримання допустимих рівнів шуму на межі найближчої житлової забудови відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 р. № 173;
- організувати управління побутовими відходами, відходами будівництва та знесення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»;
- до початку виконання планованих робіт, повторно здійснити дослідження, щодо наявності на території планованої діяльності видів флори та фауни Резолюції 6 Бернської конвенції, оселищ Резолюції 4 Бернської конвенції, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів рослин, а у разі виявлення розробити план заходів щодо їх збереження та забезпечити його виконання;
- до початку виконання планованих робіт, повторно здійснити обстеження та облік видів рослин та тварин (в т.ч іхтіофауни), занесених до Червоної книги України, Зеленої книги України та до офіційних списків видів, що підлягають особливій охороні на території Івано-Франківської області, які постійно чи тимчасово мешкають на території провадження планованої діяльності, а у разі виявлення розробити план заходів стосовно збереження і охорони рослин, тварин та природних середовищ їх існування із залученням галузевих фахівців та забезпечити його виконання;
- забезпечити дотримання допустимих нормативних рівнів вібрації при роботі обладнання та механізмів;
- виїмку ґрунту здійснювати лише за наявності відповідних, узгоджених у встановленому порядку, проектів;
- до початку проведення планованих робіт здійснити дослідження впливу планованої діяльності на гідродинаміку, гідрологічний режим річки, за потреби розробити план заходів та забезпечити його виконання;
- до початку проведення планованих робіт здійснити розрахунки та моделювання «шлейфу мутності», оцінити ризики впливу на компоненти довкілля, передбачити заходи запобігання впливу на них та забезпечити виконання цих заходів;
- провадження планованої діяльності здійснювати з урахуванням об’єкту Смарагдової мережі НЩзиНІїсІїупа (ЦАОООООЗЗ) у відповідності до заборон та обмежень, встановлених для об’єктів та територій Смарагдової мережі;
- роботи проводити в межах визначеної території відповідно до вимог Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та Положення про гідрологічний заказник місцевого значення «Ріка Рибниця»;
- максимально зберігати існуючий рельєф відповідно до природних ухилів;
- дотримуватись вимог Водного кодексу України, зокрема ст. 80,
94;
-
- діяльність здійснювати з дотриманням вимог ДБН В.2.4-3:2010 "Гідротехнічні споруди. Основні положення";
- забезпечити збереження у довгостроковій перспективі природних оселищ та видів природної фауни і флори, що підлягають особливій охороні в Європі та вказані у стандартній формі даних запропонованої громадськістю
території Смарагдової мережі Ниї8иІ8ЬсЬупа (иАОООООЗЗ);
-
- вести роботи способами, які забезпечують сприятливі умови для охорони та відтворення унікальних природних комплексів та об єктів, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення видів тваринного
та рослинного світу;
-
- ділянку, відведену у тимчасове користування для складування, зберігання матеріалів або розміщення техніки на будівельному майданчику та ін., розташовувати за межами прибережної захисної смуги річки, об єктів природно-заповідного фонду та території Смарагдової мережі.
- На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із
здійснення післяпроектного моніторингу , а саме:
-
- під час проведення будівельних робіт здійснювати спостереження за станом флори і фауни на території планованої діяльності, а також впливом шуму та інших негативних фізичних впливів на території та об єкти
природно-заповідного фонду; _
-
- розробити програму післяпроектного моніторингу з^урахуваням всіх особливостей ділянки планованої діяльності та забезпечити її виконання,
- здійснювати спостереження за станом берегозакріплювальних споруд, русла ріки, положенням рівня ґрунтових вод на території, що захищається, за плановим і висотним положенням русла ріки відносно
побудованих споруд (один раз на рік). _
Інформацію щодо виконання післяпроектного моніторингу, визначеного у пунктах 6.2, 6.3 надавати в управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Державну екологічну інспекцію Карпатського округу один раз на рік або невідкладно за письмовим запитом. Інформацію зазначену в пункті 6.1 надати в управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Державну екологічну інспекцію Карпатського округу по
завершенню планованих робіт. _
Забезпечувати публікування результатів післяпроектного моніторингу на власному вебсайті. Моніторинг здійснювати протягом двох років з моменту початку провадження планованої діяльності.
Примітка- якщо під час провадження господарської діяльності, щодо якої здійснювалася оцінка впливу на довкілля, виявлено значний негативний вплив цієї діяльності на життя і здоров’я населення чи довкілля та якщо такий вплив не був оцшении під час здійснення оцінки впливу на довкілля та/або істотно змінює результати оцінки впливу цієї діяльності на довкілля, рішення про провадження такої планованої діяльності за рішенням суду підлягає скасуванню, а діяльність - припиненню.
7. На суб’єкта господарювання покладається обов’язок із здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії
проектування**, а саме:
Розширення чи зміни планованої діяльності та об єктів, за умови, що така планована діяльність призведе до збільшення утворюваних та утворення нових видів небезпечних відходів, збільшення та/або появи нових джерел викидів в атмосферне повітря та скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, а також випромінення можливі за результатами додаткової
процедури з оцінки впливу на довкілля.
' (зазначаються строки та обгрунтовується така вимога)
Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання.
Екологічні умови, передбачені у цьому висновку, є обов’язковими.
Висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності.